firemní zkušenosti

Pozitivní reference jako sociální schválení koupi produktu

Při budování osobního brandu nebo velké společnosti jsou klíčové firemní zkušenosti. Bohužel si řada lidí myslí, že hodnocení firem už není tak důležité, respektive že nehraje tak důležitou roli v celém rozhodovacím procesu klienta. Jenže skutečnost je někde zcela jinde. Pozitivní reference mají stále velký dopad na fungování a na úspěšnost byznysu jako takového. Je proto opravdu důležité a klíčové, abyste si na pozitivním (či jakémkoli jiném) hodnocení zakládali. Zákazníci to berou jako jakýsi signál k tomu, aby si věc koupili. 

Když to má tak dobré hodnocení…

Určitě děláte to samé – než vám nějaké zboží přistane v košíku, projdete si reference daného e-shopu a na základě nich se rozmýšlíte. Zejména u obchodu, který jste do té doby neznali jste na vážkách a přemýšlíte, jestli je opravdu tou nejlepší cestou. Ale když se pyšní dobrými referencemi, pak si ani nekontrolujete, jestli sídlí někde poblíž nebo jakou má společnost historii – zkrátka je to „sociálně schváleno” čili je to v pořádku.

A přesně takto to dělají i ostatní. Pozitivní reference berou jako sociální schválení koupi produktu, i když permoník na rameni říká, že danou věc ve skutečnosti nepotřebují. Využijte proto síly sociálních sítí ve váš prospěch a nebojte si o ně říkat. 

Říkáte si o recenze?

Takové recenze mohou skvěle posloužit třeba při reklamní kampani. Názory ostatních klientů, kteří byli dříve v podobné situaci jako vaši potenciální klienti, jsou tím nejlepším přesvědčovacím nástrojem, který existuje. 

Stejně tak vás právě reference mohou velkou měrou odlišit od konkurence. Proto se nebojte žádat o reference. A když se vás zákazníci zeptají, jak by vlastně měla znít, především by měla být krátká, konkrétní, kladná a měla by v člověku vzbuzovat jistou porci emocí. Přesně tak se z ní stává magnet, který přiláká další porci klientů.