Při budování osobního brandu nebo velké společnosti jsou klíčové firemní zkušenosti. Bohužel si řada lidí myslí, že hodnocení firem už není tak důležité, respektive že nehraje tak důležitou roli v celém rozhodovacím procesu klienta. Jenže skutečnost je někde zcela jinde. Pozitivní reference mají stále velký dopad na fungování a na úspěšnost byznysu jako takového. Je proto opravdu důležité a klíčové, abyste si na pozitivním (či jakémkoli jiném) hodnocení zakládali. Zákazníci to berou jako jakýsi signál k tomu, aby si věc koupili.
Když to má tak dobré hodnocení…
Určitě děláte to samé – než vám nějaké zboží přistane v košíku, projdete si reference daného e-shopu a na základě nich se rozmýšlíte. Zejména u obchodu, který jste do té doby neznali jste na vážkách a přemýšlíte, jestli je opravdu tou nejlepší cestou. Ale když se pyšní dobrými referencemi, pak si ani nekontrolujete, jestli sídlí někde poblíž nebo jakou má společnost historii – zkrátka je to „sociálně schváleno” čili je to v pořádku.
A přesně takto to dělají i ostatní. Pozitivní reference berou jako sociální schválení koupi produktu, i když permoník na rameni říká, že danou věc ve skutečnosti nepotřebují. Využijte proto síly sociálních sítí ve váš prospěch a nebojte si o ně říkat.
Říkáte si o recenze?
Takové recenze mohou skvěle posloužit třeba při reklamní kampani. Názory ostatních klientů, kteří byli dříve v podobné situaci jako vaši potenciální klienti, jsou tím nejlepším přesvědčovacím nástrojem, který existuje.
Stejně tak vás právě reference mohou velkou měrou odlišit od konkurence. Proto se nebojte žádat o reference. A když se vás zákazníci zeptají, jak by vlastně měla znít, především by měla být krátká, konkrétní, kladná a měla by v člověku vzbuzovat jistou porci emocí. Přesně tak se z ní stává magnet, který přiláká další porci klientů.