Společností i jednotlivců nabízejících optimalizaci webu pro internetové vyhledávače je hodně, jak ale zjistit, jestli opravdu platíte za slibovanou službu?
Řekněme si na rovinu, to že vám někdo zoptimalizoval webové stránky, se těžko měří a dokazuje. Ale jde to. A podle výsledků se zjistí, jaký je kdo specialista.
Proč se vlastně dělá SEO
Optimalizace webových stránek pro internetové vyhledávače (SEO) za vás udělá spoustu práce, jestliže je správně nastavená. Vytáhne vaše stránky před konkurenci na první místa ve fulltextových vyhledávačích, přivede víc návštěvníků na váš web a zvýší počet konverzí. A konverze, to jsou peníze pro vás.
Dobrý SEO specialista nejprve provede analýzu vašeho webu, najde slabiny, navrhne postup a konkrétní cíl. Ten by měl vždycky být v číslech: v procentech, počtech návštěvníků, klidně i v penězích, kolik díky SEO optimalizaci vyděláte navíc. Měl by stanovit reálné a hlavně změřitelné cíle. Právě míra jejich splnění je vodítkem pro zhodnocení práce specialisty přes SEO.
Jaké konkrétní služby zahrnuje SEO
Optimalizace SEO se skládá z několika samostatných, nicméně provázaných kroků, které spolu souvisí a navazují na sebe. Nejprve je nutný SEO audit, díky němuž zjistíte stávající stav vašeho webu, jeho aktuální místo ve vyhledávačích a také postup, jak dát stránky s ohledem na SEO do pořádku. Následuje analýza klíčových slov. Ta by vás měla dostat na přední pozice prohlížečů díky volbě těch nejlepších key words. Dále se nastaví zpětné odkazy, neboli linkbuilding. Ten je účinný, jen pokud je smysluplný, jen tak je naděje na nové zákazníky. Důležitá je i obsahová analýza webu, ta zkontroluje, jak hodně zajímavý je váš web z hlediska potenciálního návštěvníka, případně upozorní na nutné úpravy.
Rada na závěr: zvolte si raději specialistu, kterému platíte až za prokazatelné výsledky, nikoli za sliby.