Pánské sako

Elegance pánského saka vynikne v každé době

Většinu společenských akcí charakterizují nároky na přijatelné oblečení. Chce to spojit dostatečnou eleganci, osobitý styl a dobře padnoucí střih. Nezapomeňte na to, abyste se cítili hlavně pohodlně.

Sázka na jistotu

Oblíbenost pánských obleků se dá sledovat už dlouhá léta. Jejich popularita se nijak nezmenšuje, ba právě naopak. Stačí si projít desítky filmů natočených v nejrůznějším období a neunikne vám, že pánské sako se stalo trendem nejen u bohatých továrníků, ale i u méně majetných gentlemanů, dokonce u obávaných mafiánů. Za skvělý příklad se považuje slavný gangster Al Capone se svým trojdílným oblekem doplňovaným výraznými šperky. Do dnešních dob bývá napodobován.

Historický dramatický seriál Knick: Doktoři bez hranic se odvíjí na začátku dvacátého století. Jednotlivé díly oscarového režiséra Stevena Soderbergha se nezaobírají pouze osudem legendární nemocnice, ale i pečlivě sledují tehdejší módní trendy. Muži nosí společenské sako tmavé barvy z pevné látky. Nechybí úzké klopy, vysoké košilové límce a průramky. K dalším typickým znakům patří vysoko umístěné zapínání a obleky doplněné vestami s dvouřadým zapínáním.

Sako udělá vždy dobrý dojem

Chystáte se na koncert, předání prestižních cen, na křest knihy nebo na firemní večírek? Potom si jistě přejete, aby vám vše padlo podle představ a nevypadali jste jako strašáci v poli. Úspěch zaznamenáte díky pořízení správné velikosti, měla by se odhalit manžeta košile přibližně o velikosti jednoho centimetru nad zápěstí.

Dobrým vzorem věčného elegána se může stát například slavný tanečník, choreograf a herec Fred Astair. Ať už tančil se svou sestrou Adélou, anebo s Ginger Rogersovou, uměl se perfektně vžít do své role. Pochopitelně nemohlo chybět ani stylové sako. Často se ukazoval v bílém obleku, avšak nepohrdl ani jinými barvami. Měl rád i kombinace tmavých kalhot a světlého saka.