notifikace

Jak přistupovat k notifikacím, aby nepůsobily otravně

Notifikace jsou krátká upozornění nebo sdělení, která se objevují v mobilních telefonech uživatelů. Mají za úkol informovat, upozorňovat, ale především probudit zájem zákazníka, a naopak zabít jeho neaktivitu. Sice je pravdou, že notifikace jsou velice silným marketingovým nástrojem, díky kterému můžete převzít zákazníky od konkurence a převézt je na druhou stranu barikády, ale je taktéž pravdou, že se jedná o velmi křehký nástroj, se kterým se musí zacházet opatrně. Notifikace, pokud jsou rozesílány příliš často nebo pokud mají nevhodný text, mohou působit otravně, což povede k jejich zrušení. 

Dnes notifikace nepoužívají jenom internetové obchody, aby nalákaly zákazníky do své náruče. V současné době jsou notifikace využívány také obcemi nebo městy, jež informují občany o aktuálním dění, nebo je využívají i majitelé online magazínů, kteří prostřednictvím webových notifikací informují své čtenáře o nově přidaném textu do oblíbené rubriky. Jelikož notifikace dnes využívá prakticky kdokoli, je zde velká pravděpodobnost, že uživateli bude chodit jedna notifikace za druhou. Proto si dejte pozor na to, aby zrovna ta vaše nepůsobila otravně.

Neposílejte notifikace příliš často

Nabízí se především otázka, jak často posílat notifikace. Odpověď je jednoznačná – ne příliš často. Než odešlete připravenou notifikaci, vždycky si ověřte dvě věci, a sice jestli přináší opravdu relevantní informaci užitečnou pro klienta a kdy jste naposledy notifikaci odeslali. 

Důležité je načasování

Nedávné statistiky ukázaly, že pokud jsou notifikace rozesílány ve všední dny, je u nich vyšší pravděpodobnost otevření. Pokud jsou rozesílány během svátků nebo víkendů, pak tu není tak vysoká pravděpodobnost jejich otevření. 

Co se týče času, notifikace se vyplatí zasílat mezi dvanáctou až sedmnáctou hodinou. To je čas, kdy lidé přichází domů z práce nebo kdy mají obědovou pauzu. Čili opět je zde větší pravděpodobnost, že si notifikace rozkliknou a přečtou.